Saturday, December 1, 2012

Why ! Why ! Why !

Why?
Why?

Aku dah rajin.Aku rajin buat kerja.Aku rajin nak fokus dalam kelas.

Tapi.Tapi...bila aku tengok gambar member satu kelas,satu badge aku grade,aku rasa down sangat-sangat.
Aku?Aku masih di sini.

Why?
Aku tak jealous.Tapi dalam hati ada rasa jealous tu.Ada jealous tu sangat-sangat.Double jealous.Triple jealous.Aku rasa down gila-gila.Sangat down.

Why aku jatuh?Why aku tak boleh dapat apa orang lain tengah dapat sekarang ni.Why?


Tengok orang lain pakai topi ni,aku nak pakai jugak.Tapi,aku kena sedar lambat lagi aku nak pakai topi ni.Admit it,memang salah aku.Siapa suruh aku tak usaha dolu-dolu?

Dah.Aku dah usaha.Dah usaha banyak kali.Dah usaha nak jadi terbaik.Tapi...

Rasa nak deactivate facebook pasal ni.Tapi,ada penting dalamnya.Nak deactivate.Rasa sayang.Tak nak deactivate.Bila tengok sedih lagi.Lepas tu nak deactivate.Lepas tu sedih balik.Dah sedih,nangis.Tu kerja aku.Bosan kan?

Ya,semua terjadi sebab tangan-tangan manusia.Mungkin sebab aku ni alpa.Aku ni leka.Tapi,aku dah cuba tak nak leka.Dah cuba tak nak alpa.Tapi aku still alpa dan leka.

Nak tak nak,aku kena terima kesilapan dan kesalahan aku.Salah aku.Silap aku.Siapa suruh aku pening kepala pikir pasal novel sampai aku jatuh?Kenapa perlu fikir pasal perasaan sampai jatuh?
Salah aku + silap aku =hasilnya sekarang.

Kepada kawan-kawan aku yang dah grad,tahniahlah !
Aku gembira.Ah ketawa dalam sedih !
To my dearest friend,i just can say,congrats...


No comments:

Post a Comment

Bicara seorang pemerhati...

Blog ini dimiliki oleh Cik CT.