Thursday, November 29, 2012


Salam orang muda sekalian…
Chewah,macam tua sangat yer aku ni.Pagi-pagi masuk office terus aku ada idea nak tulis pasal apa.Telefon bimbit dan zamannya…

Menurut wikipedia,telefon ni berasal dari perkataan Yunani,iaitu tele=jauh,phone=suara.
Bila disatukan jadi jauh suara.Pandai.

Dan Alexander Graham Bell yang bertanggungjawab memindahkan suara ke dalam bentuk telefon.Siapa pengasasnya yang mula-mula,boleh semak di SINI.

Dah habis baca,so sekarang ni balik kepada topik asal.Kenapa orang gunakan telefon selain nak berkomunikasi,bermesej dan segala macam,telefon ni pentinglah juga untuk aku main game di masa lapang aku.Korang pulak?Tak payah cakaplah,telefon korang canggih kan...

Telefon pertama yang betul-betul aku lihat depan mata,boleh pegang adalah nokia yang tebal tu.Kalau kena baling dengannya,memang SAKIT.



Lepas telefon ni,aku tengok abah aku pakai telefon ni...


Zaman aku pulak,yang dolu-dolulah,aku pakai satu telefon tu,aku pon dah tak ingat jenama apa,dan sedihnyer...kena curi.Huuu...wa...nangis sekejap.
Waktu tu baru aku sedar dalam kalangan manusia ni memang wujud pencuri telefon.Time aku masuk dewan exam,amik calculus,dia boleh balas telefon aku.Sungguh tak patut.

Dan sebulan lepas tu,aku beli lagi sebuah telefon.Sekali lagi kena curi jugak...disebabkan jatuh dalam perjalanan.Yang tu sebab kesilapan diri sendiri,so padan muka ajelah kat aku.Lepas tu,dua bulan aku tak pakai telefon.Malaslah aku.Nak merajuk.Beli,hilang.Beli,hilang.Baik tak payah beli.
Sampailah sekarang ni,aku setia pada setia yang satu..Gambar?Rahsia...

Actually,motif aku nak tulis pasal entri ni adalah sebab,zaman ni boleh mengubah benda-benda yang kita ada.Dari telefon seberat satu kilo boleh jadi sesangat sesangatlah ringan kan.



-Aku punya Cerita-


No comments:

Post a Comment

Bicara seorang pemerhati...

Blog ini dimiliki oleh Cik CT.