Thursday, July 11, 2013

Salam jumaat
Salam ramadhan to all...

Hari ni adalah kali kedua aku bekerja semasa ramadhan.
Kalau dulu aku berpuasa dan menyambut raya di Flextronic.
Tapi hari ni aku menyambut raya di kilang aku ni (saja aku nak rahsiakan sebab kalau aku cakap kat sini, satu kilang tahu pasal identiti aku).

Masa tu aku boleh nilai lelaki-lelaki ni macam mana...
Mana yang solat, mana yang sama naik juhak macam perempuan.

Well, honestly ciri-ciri bakal suami aku nanti
kalau boleh biarlah ada dalam senarai di bawah. InsyaAllah...

1-Ada ilmu agama. Maksud aku solat tak tinggal, puasa pun sentiasa on jer... kalau boleh dia pimpin aku, sebab aku ni pun tak cukup ilmu nak memimpin orang.

2-Bukan pakwe atau milik orang lain.
Nauzubillah min zalik.
Seboleh-bolehnya aku mintak semua ni dijauhkan walaupun dia cuma couple orang lain.
Kenapa? Sebab aku tak mahu jadi perampas. Bila barang kita dirampas, kita rasa macam mana eh? Kalau ada perasaan macam tu berkembang dalam diri, insyaAllah aku akan cuba buangkan perasaan itu jauh-jauh.

3-Pendapatan dia cukup untuk menyara aku. Hahaha...

4-Pandai memasak dan mengemas.
Untuk kepentingan diri, okay.

5-Tahu menjaga diri.
Well... kepentingan jugak kan...


Ada lagi senarai penting yang lain. Cuma, malas aku nak list banyak-banyak.
Biarlah aku simpan yang lain untuk rahsia aku.

Ni bukan iklan cari jodoh tau. Aku saja nak cerita-cerita jer taw...

Okay, masuk balik puasa masa kerja ni.
Memang menguji keimanan. Ditambah pulak dengan kepenatan dan kelelahannya.
Lagi tak terdaya.

Kerja pun lebih bertambah dengan ujiannya. Ujian macam mana? Tekanan. Kena marah dan rasa nak marah tu semuanya pakej.
Masa tu mula aku terpikir, betapa hebatnya tekanan ini kalau nak banding tekanan masa aku jawab final exam dulu. Kalau dulu, aku rasa tak sabaq-sabaq nak kerja, tapi lani aku rasa kenapalah aku boleh rasa macam tu satu ketika dulu.Hua... rindu zaman universiti.

Tapi, moment kat sini akan aku rindui selepas ini.
Setelah aku pergi dari sini, aku akan rindukan kenangan kat sini.
Masa tu baru aku rasa betawpa indahnya kenangan lama.
Kenangan tu kita akan hargai.Hehehe...

No comments:

Post a Comment

Bicara seorang pemerhati...

Blog ini dimiliki oleh Cik CT.