Tuesday, January 15, 2013

Perlu ke make up yang tebal untuk cantik?

Salam
Hai
Dear...




Lelaki hensem depan mata.
Kena jaga imej.
Muka dah letak bedak ke...
ops.. undo balik.

Dah letak toner? Dah letak pelembab muka? Dah letak bedak padat tebal-tebal. Bulu mata melentik.
 Kanta mata bagi besar sikit mata...



Pening kepala kan tengok gambar kat atas? Yes... Totally dizzy...

Pening kepala i..

Aku perempuan. Aku faham apa yang perempuan rasa. Aku faham bila ada orang perempuan sanggup bermake up tebal semata-mata nak tarik pandangan orang kat dia. 
 Ada jugak sebab nak bagi kepuasan kepada diri sendiri. Dengan make up dia ada keyakinan yang tinggi...

Tapi,  takkanlah sampai keluar pergi pasar pun nak macam ni...


Kebanyakanlah.. bukan kebanyakan, tapi kawan aku, abang adik aku...
Diorang sebenarnya lebih
lebih
lebihlah suka tengok perempuan yang natural beauty gituh..

Kenapa?
Sebab natural beauty tu macam dia takdelah nak jadi orang lain. Dia jadi diri dia sendiri. Memanglah aku tak nafikan ada orang menjadikan make up tu sebagai keperluan, satu kepentingan.
Tapi, kalau bagi pendapat aku, memadailah make up ringan-ringan aje.

Well... rambut sama hitam. hati lain-lain.
Yes, that's the perumpamaan.

Serius, aku bukan kategori yang jenis mengutuk. Cuma aku suka berkongsi pendapat. Pendapat itu pun bukan tertumpu kepada semua wanita.

Pernah aku baca satu blog seorang lelaki.
Ternyata dia pun sukakan perempuan yang natural beauty.

Make up tu bolehlah, tapi jangan sampai kita pun boleh jadi orang lain.
Aku pesan kat diri sendiri.

I leave you with this sweet quotes:

If you takes your eyes on me, i prefer you to see what am i supposed to be for you..

No comments:

Post a Comment

Bicara seorang pemerhati...

Blog ini dimiliki oleh Cik CT.